hiking in the dark


Jag och Linnea var och hikade Camelback mountain häromdagen tillsammans med två killar från gymmet.. ja två riktiga biffar, och då menar jag riktigt stora, haha.. när vi såg den ena killen komma ur bilen tänkte vi, harregud hur ska vi klara deras temop... men vi var ganska duktiga, han trillade mest fram, HA! Hikade hela vägen upp, vissa ställen var väldigt branta så det blev en del klättring! Uppe på toppen av alla ställen möter jag konstigt nog min granne som berättar för mig att han hört att jag gör underbara svenska panncakes, (antar att min världpappa varit där och skvallrat). När solen väl börjar gå ner tar det inte många sekunder innan det är mörkt.. Vi vandrade ner i mörker.... vilket var lite obehagligt för man såg ju knappt vart man satte fötterna.. Vi hör en av killarna säga: Sssssssssch!! I hear a raddlesnake.. (skallerorm) stand still. Ja då fick jag lite panik och drog fram min dominanta sida, stod still på en sten och skrek åt en av dem att komma och ta mig, lyft bort mig härifrån!  usch dem där ormarna är inget att leka med. Efter detta säger han; Girls, be careful where you put your hands, think of the scorpions! Gosh, dem hade man ju nästan glömt av! Haha, men vi kom ner levande, och det var jätteskoj att få promenera lite i mörker i alla fall.... vi hade ju världens vackraste utsikt 
 'ju mindre skorpioner ju farligare... några av djuren man kan möta på vägen
           

Kommentarer
Postat av: måmi

Gumman lilla! ja det verkar ju härlig men gud så farligt med dessa ruskiga djur, ja du vet mormor och ormar, jag skulle aldrig gått upp där, men du tycks inte vara rädd för något längre!? pussinussi

2009-05-05 @ 21:14:55
Postat av: Caroline

Hehe ja, det har vart så mycket i skolan nu det senaste så jag har helt enkelt inte haft tid att fixa med ansökningen! Men nu ska jag bara ner till gymmet i lerum och fixa min andra barn-referens (jobbade ju som barnvakt där ett tag) och sen ska ett fotocollage fixas till helgen.. Men ska försöka komma iväg till hösten iaf! =) Och som jag förstår här på bloggen så trivs du fortfarande som fisken i vattnet? ;)

2009-05-05 @ 22:09:03
URL: http://carolinese.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hehe ja, det har vart så sjukt mycket i skolan nu det senaste så jag har helt enkelt inte haft tid att fixa med ansökningen! Men nu har det börjat lugna ner sig och jag ska bara gå ner till gymmet i lerum och fixa min andra barn-referens (jobbade ju som barnvakt där ett tag) sen ska fotocollaget fixas i helgen, men efter det så är det bara att skicka in den! Hade vart kul om jag kunde komma iväg till hösten, satsar på det iaf! Och om jag förstår dig rätt här i bloggen så trivs du fortfarande som fisken i vattnet? ;)

2009-05-05 @ 22:52:25
URL: http://carolinese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0