you learn something new every day.

20090524134439
Så idag hände något ovanligt. Jag hade precis släppt av Oliva 5 i skolan och var påväg ut ur dörren, jag var senare än vanligt och hörde hur den amerikanska nationalsången började spelas högt ur alla skolans högtalare. Olivia ställde sig genast upp och tog handen på hjärtat. Jag fortsatte att prata med henne och pussade henne på kinden innan jag gick ut ur dörren. Jag tyckte alla i klassrumet tittade lite konstiogt på mig. Jag öppnade dörren och började gå men inser att alla runt omkring står som frusna ispinnar. Då slog det mig, man måste tydligen stå still också. Pinsamt. Så där fick jag stå i tre minuter med handen på hjärtat och lyssna. Det var som om hela världen bara frös och när sången var slut vaknade alla upp igen. Varje gång någonting speciellt händer spelar dem nationalsången och jag har tidigare bara hört den spelas innan ishockey, football & basketball matcher börjar. Men då står ju alla redan upp liksom. Ringde min kompis och frågade om det var något speciellt med idag? -Nej, att spela den varje morgon precis innan skolan börjar gör dem flesta skolor. Där ser man.    

Kommentarer
Postat av: Stephanie

when you told me this I laughed so hard! I can just picture this in my head

2009-09-04 @ 02:13:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0