365 days in the u.s


jag och malleballe framme i USA

påväg mot NEW YORK...... tänk vad ett år går fort!

Idag är det ett år sedan jag stod på Landvetter med tårarna sprutandes längst kinderna... Gosh! Att säga bye bye till familj och vänner var inte det lättaste.. tanken på att vara borta ett helt år skrämmde mig på något vis. Jag kommer ihåg att jag inte alls var rädd för "vad som komma skall" utan det var tanken över att vara borta i 365 dar som fick mig att må illa... dem där 365 dagarna har nu förvandlats till 759... men jag ångrar mig inte att jag åkte iväg, livet hemma hade börjat kännas så enformigt och jag ville bara komma bort! Ett år senare känner jag mig så glad över mitt beslut. Man lär sig så mycket om sig själv, man lär sig hantera svåra situationer, man förbättrar engelskan och man får vakna till underbart väder varje morgon ;). Har fått vara med om så mycket under mitt år, bara att bo i en amerikansk familj och leva under deras levnadsätt är en upplevelse. Jag har fått möjligheten att resa till massor av olika platser med både min v-familj och på egen hand. Och nu väntar ett nytt spänande år.... har massor av andra platser jag vill besöka innan jag åker hem... Hawaii, Mexico City och Las Vegas står på listan! Om någon där ute funderar över att åka iväg som au pair, gör det, testa! Det är en upplevelse som ni kommer att ha med er hela livet!

Kommentarer
Postat av: Malin Lindqvist

GRATTIS till dig med:)

det har går så fort sedan den dagen vi satte oss på planet för att åka någonstans långt där borta! ;)



happy anniversary!

2009-04-22 @ 15:04:41
URL: http://malinnc.blogg.se/
Postat av: måmi

Grattis min lilla pytta! ja ett år har faktiskt gått väldigt fort, men trots att jag längtar jättemycket efter dej så är jag så lycklig för att du tog detta steget ut i världen, det har du som du själv säger med dej i bagaget resten av ditt liv,ha det fortsatt bra, älskar dej!!

2009-04-22 @ 21:35:58
Postat av: Anonym

GRATTIS! :D:D DU har ju nästan besökt hela USA snart ;P

2009-04-24 @ 01:37:33
Postat av: Daniel

GRATTIS! :D:D DU har ju nästan besökt hela USA snart ;P

2009-04-24 @ 01:38:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0