the beginning


goodbye dinner with my girls! - jag, åsa, johanna, catrine, pernilla, carro, madde & anna.

Sedan ett par år tillbaka har jag haft tanken på att bli en au pair, (även om jag kanske trott att det aldrig kommer bli av) Mamma var ju en au pair i London när hon var ung så vad fasen tänkte jag, jag kan också!! Jag hann nog inte tänka över det så mycket, allt gick så snabbt. Kände att jag ville bort från vardagslivet för en stund -  ville göra något nytt och spännande. Så plötsligt en dag ringde telefonen mitt under finalen av melodifestivalen. Det var en familj som ringde från usa. Guuud, jag minns att jag blev alldeles nervös och visste inte hur jag skulle klara av att ha en hel konversation på engelska? Jag klarade samtalet utan några problem - dem sa att dem verkligen ville att jag skulle komma, jag blev jätteglad och vi la på. Jag gick ner till familjen som satt i soffan, jag bar det största leendet på läpparna - jag kunde inte hålla mig för skratt, jag var överlycklig...!!! Mamma tittad på mig lite oroat (hon ville nog helst ha mig hemma ett tag till) några få veckor senare satt jag på planet till usa.


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jag tyckte du gjorde alldeles rätt med att åka. alla finns kvar hemma i sverige när du kommer tillbaka:)

glitterklänningen ska du defenetivt använda, jätte snygg!

Vi hade en mysig avskedsmiddag på rumpan :)

nu sitter jag i soffan o kollar på när christofer gör potatisgratäng med fläskfile o brunsås. vill du smaka? ;)

kyss

2009-01-09 @ 18:43:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0