ett bekand ansikte

Jag är i mataffären och plötsligt ser jag ett bekant ansikte och känner hur det hugger till i magen. Tittar ett tag innan jag inser vem det är. Det var grannen till min förra familj. "Hi, havn't seen you in a long time? Deras granne var underbar men det var synen av henne som fick mig att tänka på min gamla familj. Jag har varit au pair i USA i snart 11 månader. Mina första tre månader tillbringade jag i en annan familj bara tre minuter från där jag bor nu (lite komiskt). Dem första två månaderna i den familjen var perfekt, dem var hur goa och snälla som helst och jag bara älskade dem. Men så plötsligt en dag ändrades allt. Jag tog beslutet att byta familj. Detta var nog ett av de svåraste besluten jag tagit i mitt liv, tro det eller ej. Man är i ett annat land, utan sin familj, det är en stor chansning, man vet vad man har men inte vad man får... Jag handlar fortfarande i samma mataffär som min gamla familj men jag har inte en enda gång sett till dem... men oron av att stöta på dem är alltid där så fort jag går in i affären...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0