Mexico, day 5


Idag var det dags för surfing. Passade utmärk eftersom det är något av det roligaste jag vet! Vi tog en surflektion alla tre och surfade så gott det gick på vågorna (som just idag var väldigt små) När jag surfat in till stranden och var påväg utåt igen möter jag en jättevåg. Vilket lilla jag inte klarar av. Brädan landar genast över mig och rätt som det är får jag en annan killes bräda över mig. Botten var full av vassa stenar som stack upp lite här och var så jag var livrädd att slå i huvudet i en av dem. Hade lite panik (eller ganska mycket) och försökte få bort brädorna, men det gick inte. Till slut kommer jag upp till ytan och surfläraren får genast tag i mig, gråtandes och med panik drar han ner mig under vattnet igen för att inte möta nästa våg. Han bär mig sedan in till standen. Dem sa jag var under vattnet i 15-20 sek, vilket för mig känndes som en evighet. Usch, det var verkligen obehagligt var skiträdd, fick tusentals av tankar i huvudet på den korta stunden. Ja, surfing är en tuff sport, vågor är ingenting att leka med, det är en sa som är säker.


Kommentarer
Postat av: Jackiie

Men fy! Sånt e jätte farligt ju. Verkligen tur att du inte skadade dig :D

2009-03-30 @ 22:27:31
URL: http://jsandberg.blogspot.com
Postat av: Jackiie

Men fy! Sånt är jätte farligt ju. Verkligen tur att du inte skadade dig Natta! :)

2009-03-30 @ 22:28:27
URL: http://jsandberg.blogspot.com
Postat av: Jackiie

Men fy! Sånt är jätte farligt ju. Verkligen tur att du inte skadade dig Natta! :)

2009-03-30 @ 22:29:17
URL: http://jsandberg.blogspot.com
Postat av: pernilla

usch natta du måste vart livrädd!! ska du verkligen surfa igen? puss

2009-03-31 @ 00:17:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0